Svar på mailet

Fick ett mail som frågade om jag kunde berätta mer om mig själv så man förstår. Självklart.

Jag är en 17 årig tjej som föddes i Stockholm Nacka BB. Bodde även i Nacka då. Har flyttat runt 12 gånger i mitt liv. Jag har bott hos en fosterfamilj i Uppsala under en kortare period men det visade sig vara personer som missbrukade alkohol och droger ( kommer berätta om det sen). Flyttade då hem till pappa igen. Idag bor jag i Stockholm. Mer kan jag inte säga då jag bor under en adress och kommun som är hemlig så inte V ska kunna få tag på mig. Jag har inte träffat min mamma nu på 4 snart 5 år. Jag har en äldre syster som bor i USA , Vi har ingen kontakt idag. Har även min lillebror som jag inte får träffa heller, då han bor med mamma och V.  Min äldre bror vet jag idag inte vart han är. Han slutade höra av sig för 2 år sedan. Vet inget mer.

Jag pluggar distans idag då det är omöjligt för mig att gå i en skola. Jag kämpar på så gott jag kan och tar dag för dag. Vet att jag kommer lyckas, även om jag inte ser ljuset idag.

Vill ni veta något mer ? Kommentera!

2011-01-07 @ 16:35:43 Min historia Permalink


Kommentarer
Postat av: Clara

starkt av dig att skriva om allt det här.

ta hand om dig.

kram annaclara

2011-01-07 @ 17:32:50
URL: http://annaclara.devote.se
Postat av: Linda

måste bara skriva att jag tycker att du verkar vara en otroligt stark person och jag beundrar att du skriver ut det på en blogg. tycker det är super bra att det finns, så människor med liknande uppväxt osv. får veta att de inte är ensamma om det som pågår i deras liv. du kanske också kan ge tips om hur man på bästa sätt (för dig) hanterar olika jobbiga situationer och hur man ska tänka för att inte gå under. vad håller dig "uppe" på benen?

2011-01-07 @ 17:50:23
URL: http://lindajakobsson.devote.se/
Postat av: fanny

Mår dåligt när jag läser allt det här, du är stark tjejen. Glöm inte det! Kram på dig

2011-01-07 @ 17:50:38
URL: http://elsafanny.devote.se
Postat av: Ella

Din blogg berörde mig otroligt mycket, jag har läst hela.

Du är en sjukt stark person, jag vet att du kommer klara det här!

Tycker grymt synd om dig, bara så att du vet.

2011-01-07 @ 18:06:16
URL: http://ellaeriksson.devote.se
Postat av: Denise Guelli

Kan du inte skriva mer från dagboken? Har läst alla texter och sitter nästan o gråter, du är otroligt stark som har kämpat dig genom det här, det är inte alla som skulle kunnat gjort det. Skriv gärna mer, älskar att läsa dina texter! Kram på dig!

2011-01-07 @ 21:53:44
URL: http://www.deniseguelli.devote.se
Postat av: Norea

Vill bara säga att ja tkr du e så stark som vart med om så mkt skit men ändå står på egna ben idag. Du skriver och förklarar otroligt bra också!



Kram Norea

2011-01-08 @ 12:30:19
URL: http://totallymagnificent.blogg.se/
Postat av: frida

förlåt men den enda jag tänker på när jag hör detta.. e din lillbror:(



han e kvar med dom.. han kanske har de som du hade de, varför försöker du inte stoppa de elr ta han därifrån?? bara undrar

2011-01-09 @ 16:55:05
URL: http://sagafrida.devote.se
Postat av: Rebecca

Dina texter berör verkligen mig . Allt sånt här ska inte någon få uppleva .



Men jag har en fråga: Har din mamma flyttat ihop med V igen? Och hur gammal är din lillebror?



Tack på förhand !

2011-01-09 @ 18:57:34
URL: http://rebeccah.devote.se/
Postat av: Emmie

Hej

Jag heter Emmie och är 17 år och går 2:a året på Gymnasiet.



Jag håller på och kollar runt lite efter personer som är anhöriga eller som har varit i kontakt med droger och hittade din blogg.

Det är nämligen så att jag och en till ska göra ett skolprojekt om Droger inför Angeläget Festival som brukar hållas en gång per år.



Vi letar efter människor som vill dela med sig av vad de upplevt och gått igenom för att hjälpa andra. Eftersom vi går media och har film som ämne så har vi valt att göra just en film. Filmens syfte är att göra ungdomar mer medvetna om droger och dess påverkan, även kanske hindra dem från att testa. Filmen kommer bara visas för en mindre publik på skolan.



Detta är absolut ett seriöst projekt och att kunna vara anonym är en självklarthet för oss.Du väljer själv hur (om) du vill dela med, ex, mejl. De räcker med bara några få ord om du vill det. Du kan också välja att kontakta min lärare om du hellre skulle vilja ha kontakt med en vuxen.



Jag är ledsen om detta kändes påträngade eller inte alls aktuellt för dig.



Tack för att du tog dig tid till att läsa det här! Hör jättegärna av dig till mig om du är intresserad eller har några frågor.



Ha de bra

MVH Emmie

2011-01-12 @ 20:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0