SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN



Tänkte svara nu, blev bara en kort frågestund. Men undrar ni något så är det bara att kommentera.



Postat av: HEDVIG

det bästa/värsta du vet?

Svar: Svår fråga då det finns så mycket! Men det bästa kan jag säga är att vara med personer jag älskar, mina vänner. Något som jag också tycker kan vara det bästa är att rida. Tyvär är det inget jag kan göra idag..

Det värsta jag vet måste jag säga helt klart är våld.


Postat av: Norea :)

Är du kär i nån just nu ? Om inte har du nånsin varit de, typ seriöst kär, inte som när man går på dagis o e kär i hela dagiset xd

Svar: Jag är inte kär i någon just nu. Känner att det är lika bra då mitt liv är ganska komplicerat och jag tycker inte om att dra in personer jag tycker om i situationer som min. Jag har varit "seriöst kär" en gång i mitt liv. Fyllde 14 år, kanske låter dumt och säga att man var kär då, men jag kände då mig galet kär. Jag blev helt blind i förhållandet och förlorade vänner m.m. Det var något utav det bästa och värsta som har hänt mig. Kommer berätta om det sen. 

Postat av: louise

Kommer du försöka få kontakt med din mamma igen?
ÄR du oskuld?
När förlorade du den isf?
Kan du förklara lite hur du ser ut eller lägga in någon bild på dig?

kämpa på !


Svar: Man ska aldrig säga aldrig men idag så kan jag svara nej på det. Jag känner inte att jag vill eller kommer försöka få kontakt med min mamma igen.

Nej, jag är inte oskuld. Tror jag var 14 år när jag förlorade den.

Bilder på mig själv vågar jag inte lägga ut då för risken att detta sprids, och ja..allt går att hitta på internet i dagens läge. Får inte berätta det jag skriver här i bloggen egentligen. Sen så vet V som sagt inte vart jag bor och det är även en säkerthetsrisk. Kan berätta i ett inlägg hur jag ser ut om någon är nyfiken, haha !

Tack så mycket :)

Postat av: alva

Vad tycker din pappa om allt som hänt? Kunde inte han fått vårdnaden när du var liten så ni bara kunde bott hos honom?

Svar: Min pappa tycker att det här är väldigt jobbigt. Han har fått lida mycket också genom att bara finnas där , tro mig det har inte vart lätt. Han ställer alltid upp för mig o försöker finnas där även om våran kontakt idag är riktigt dålig. Vi har svårt att kommunicera med varandra. Han försökte tro mig..men med så mycket problem och hot vi alla fått så var det ingen ide att ansöka om vårdnaden. Då skulle V gått på min pappa osv. Vi gjorde det bästa vi kunde i den situtationen.


Postat av: ronja persson

kan du berätta hur du lever nu till skillnad från Då?
vem av alla dom du skriver om har du kontakt med nu ?
kram.

Svar: Jag kan först och främst säga att jag lever ett mycket mer hälsosamt liv idag än vad jag gjorde då. Då drack och rökte jag varje dag. Sov ingenting. Åt ingenting. Idag så varken röker jag eller dricker. Får sömntabletter utskriver vilket inte är så jättebra men jag får iallfall några timmars sömn. Maten kämpar jag på med även om det är jobbigt. Då bodde jag varannan veckan hos mamma och pappa. Nu bor jag bara hos pappa och har inte kontakt med någon annan i våran släkt. Jag hoppade av skolan då en lång period och idag studerar jag hemifrån. Går även och pratar med psykologer , får hjälp från ett sk. "familjestöd-team" som hjälper personer i situationer som min. Nackdelen jag kan säga med hur jag lever nu är att jag inte alls har så mycket frihet längre. Nu kan jag ex. inte gå i skolan som de flesta andra ungdomar gör. Jag kan heller inte bara dra ut och shoppa, gå runt i stan eller festa. Får heller inte använda mina personuppgifter på ex. Facebook m.m. Hatar att inte få vara mig själv, känns som jag lever en annan persons liv. Då var jag väldigt sårad, ledsen och rädd. Idag är jag fortfarande sjukt sårad men börjar bli stark utav det. Har lättare att prata med folk idag osv.

Jag har bara kontakt med Pappa idag. Min lillebror är mammas barn och jag träffar inte mamma så det resulterar att jag inte träffar någon av dom. Min storesyster bor inte i Sverige. Min äldre bror vet jag inte vart han bor, hur han mår..om han ens lever. 

Postat av: Emma

Tjejen du fixar detta! jag tror på dej!
Kommer tyvärr inte på något att fråga..

Kram

Svar: Tack , det värmer! 


Postat av: Ida andersson

Vad testade du för droger?

Svar: Svara inte på allt jag testat, men det var bl.a  Cannabis marijuana, har även andvänt mig utav sk. "partydroger",  m.m..Något jag ångrar sjukt idag. Var inte värt det för 5 öre. 


Postat av: Rebecca

Dina texter berör verkligen mig . Allt sånt här ska inte någon få uppleva .

Men jag har en fråga: Har din mamma flyttat ihop med V igen? Och hur gammal är din lillebror?

Tack på förhand !

Svar: De bor nu ihop igen ja. Han är 8 år nu. 

Postat av: frida

förlåt men den enda jag tänker på när jag hör detta.. e din lillbror:(

han e kvar med dom.. han kanske har de som du hade de, varför försöker du inte stoppa de elr ta han därifrån?? bara undrar

Svar: Jadu, det kan jag förstå att du tänker på..det gör jag också. Det låter så enkelt att säga, vi skulle anmält honom, vi skulle gjort det och det. Jag var helt förstörd när det här hände. Satt instängd på rummet och bara stirrade in i väggen. Vet inte vad jag ska göra då jag endast är en "halvsyster" . Vill inte anmäla då jag vet att han aldrig skulle skada sitt eget barn. Vill inte att min lillebror ska få gå igenom samma sak som mig. V har endast gett sig på tjejer på det här sättet...men du har rätt såklart..jag vet faktiskt inte.

Postat av: Denise Guelli

Kan du inte skriva mer från dagboken? Har läst alla texter och sitter nästan o gråter, du är otroligt stark som har kämpat dig genom det här, det är inte alla som skulle kunnat gjort det. Skriv gärna mer, älskar att läsa

Svar:  Jo självklart kan jag göra det! Svårt och veta vad ni vill läsa om. Tack så mycket Kram


Postat av: Anna

Den här "V" som du skriver om. Är din mamma med honom igen alltså? För det var väl honom hon skiljde sej ifrån vad ja förstod. Mkt intressant blogg måste ja säga. Du måste va en stark tjej som har klarat

Svar: Min mamma bor med honom igen ja. Dom skiljde sig och flyttade ihop sen igen efter att jag brytit kontakten med min mamma. Något av det dummaste hon gjort enligt mig.. Tack så mycket!

Postat av: Rebecca

Kan inte du skaffa bloglovin , så att man verkligen kan följa din blogg ? :)

Och dina texter är underbara !

Hur gammal var du när du började skriva din dagbok ? Kan vi få se fler inlägg från den ?
Tack på förhand & kram (:

Svar:  Haha, jag är så oteknisk och okunnig om allt det här med bloggar ska jag säga. Började för en vecka sen så ni får gärna förklara hur man gör med bloglovin då? haha. 

7-8 år skulle jag tro att jag var när jag började smått skriva i min dagbok. Den har ju inte alltid varit helt fullt seriös då jag kunde ena dagen rita hästar över hela sidorna..:)
Fler inlägg från dagboken kommer snart!
Kram

Hoppas ni blir nöjda med svaren!

2011-01-09 @ 19:36:16 Min historia Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0